Abonnement og – almindelige handelsbetingelser for levering af blomster
fra bloom k

 

 

Indgåelse af aftale og ændring af vilkår

  • Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle tilbud, ordrer og aftaler indgået mellem dig som kunde og bloom k som leverandør.
  • Andre vilkår er kun gældende, hvis det er en specifik aftale mellem dig og os.
  • Du kan handle og lave aftaler med os via vores hjemmeside. Aftalen er indgået, når du har accepteret et tilbud fra bloom k. Du vil derefter modtage en e-mail med en bekræftelse på din ordre.
  • Det er en betingelse for aftalen, at du har læst og accepteret nærværende salgs- og leveringsbetingelser.

Pris

  • Prisen for et abonnement eller en enkelt leverance fremgår, når du afgiver bestilling – eller, hvis du ændrer dit abonnement.
  • Gavekort, rabatkuponer og lignende har den gyldighed, som er speciferet af bloom k ved udstedelsen.
  • Rabatter, tilbud og udsalg er under forbehold for udsolgte varer
  • bloom k har ret til at ændre priserne på ydelser og varer.

Betaling

  • Du kan betale for produkter og ydelser gennem de betalingsmuligheder der tilbydes af Bloom. Du kan betale med Dankort og QuickPay.
  • Det beløb, som bloom k kan trække fra din konto eller dit betalingskort, er det beløb, som du har betalt for produktet eller ydelsen under betalingsprocessen online.
  • Første betaling sker, når du har tilmeldt dig bloom k, og der er indgået aftale om køb, hvad enten der er tale om enkeltleverance eller abonnement.
  • Efter første betaling sker efterfølgende betalinger, når en leverance er sendt afsted fra bloom k.
  • Hvis du har indgået en abonnementsordning med løbende levering af blomster eller andre ydelser, sker betalingen i forlængelse af hver enkelt leverance.
  • Alle bloom ks betalinger håndteres af certificeret og godkendt betalingsudbyder.Hvis der ikke er dækning på det betalingsmiddel du har valgt, vil vi minde dig om manglende betaling. Påmindelsen giver en frist på 10 dage til betaling.
  • Hvis der ikke betales inden for fristen, er bloom k berettiget til at opsige aftalen uden yderligere varsel.
  • Ved manglende eller forsinket betaling har bloom k ret til at holde bestilte varer tilbage – samt standse leveringen for allerede afsendte varer.
  • Opsigelse af aftalen, tilbageholdelse eller standsning af bestilte varer påvirker ikke bloom ks ret til at kræve erstatning, gøre øvrige misligholdelsesbeføjelser gældende, herunder også ophævelse af aftalen, eller til at opkræve restancer samt inddrive tilknyttede opkrævningsomkostninger.

Sikkerhed ved betaling

  • Alle bloom ks betalinger håndteres af certificeret og godkendt betalingsudbyder.

Opsigelse eller ændring af abonnement

  • Du kan når som helst opsige dit abonnement, afbestille enkelte leverancer, ændre abonnement eller sætte det på pause.
  • Ændringer i abonnementet sker på bloom ks hjemmeside under “Min konto”.
  • Ved udskiftning eller ændring af kortoplysning skal dette gøres inde under “Min konto”. Når du er logget ind på “Min konto” klikker du på abonnementer – vis – skift betaling – skift betalingsmetode, der kan du ændre dine kortoplysninger.
  • Med mindre andet er aftalt er fristen for ændringer, kortændringer, afbestilling, opsigelse eller pause senest søndag kl. 22.00, for leveringer der skal ske i den efterfølgende uge.
  • Såfremt der ikke er sket ændringer i abonnementet inden for den aftalte frist, vil du blive opkrævet prisen for den pågældende leverance og leveringen vil blive gennemført.
  • Abonnementet fortsætter i henhold til de aftalte vilkår, indtil det ændres, opsiges eller sættes på pause i overensstemmelse med ovennævnte bestemmelser.

Levering

  • Levering sker enkeltvis, hvis du har foretaget en enkeltstående bestilling – og ellers løbende, med det interval, som er aftalt i din abonnementsordning.
  • Der skal vælges leveringsadresse ved indgåelse af aftalen om levering af blomster.
  • bloom k leverer i udvalgte postnumre, og vi kontrollerer din adresse, når du afgiver bestilling. På den måde sikrer vi, at leverancen finder sted, i et område hvor vi leverer.
  • bloom k leverer til hele Herning kommune og Ikast by.
  • Alle blomster bliver leveret hver torsdag mellem 13-18. Blomster, der er bestilt efter kl 12 torsdag leveres den efterfølgende torsdag.
  • bloom k leverer til den adresse, som du har angivet som leveringsadresse på din kundekonto på vores hjemmeside. Hvis der skal ske ændringer i leveringsadressen, skal disse meddeles via bloom ks hjemmeside, senest søndag kl. 22 for levering den efterfølgende uge. Hvis leveringsadressen ikke ændres rettidigt, sker leveringen til den oprindeligt angivne leveringsadresse.
  • Når leveringen er sket, får du en meddelse fra bloom k.
  • Hvis det ikke er muligt at overdrage produkterne personligt ved levering, sørger for at blomsterne bliver leveret et sikkert sted for vind og vejr.
  • Hvis leveringen er umulig, opkræves du betaling for den pågældende levering.

Reklamation

  • Hvis du mod forventning oplever fejl eller mangler i forbindelse med din levering, beder du hurtigst muligt og inden for købelovens frister kontakte os på mail@bloomk.dk, så vi kan rette fejlen.
  • bloom k yder almindelig reklamationsret i henhold til købelovens regler.

 

Fortrydelsesret

  • Der er ikke fortrydelsesret ved køb eller bestilling af blomster og planter, idet det ikke er muligt, at levere blomster og planter tilbage i samme stand, som de blev leveret i.
  • For andre varer end blomster og planter gælder fortrydelsesretten jf forbrugeraftaleloven, som giver 14 dages fortrydelsesret fra indgåelsen af aftalen, og herefter 14 dage til at sende varen retur.
  • For andre varer end blomster og planter, kan forbrugeren kan fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt. Men ikke forvente det fulde beløb retur, hvis varen er brugt.
  • En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der svarer til at prøve varen i en fysisk forretning. (Dette gælder kun for varer, som ikke er blomster)
  • Der er  2 års reklamationsret på varer, som ikke er blomster.
  • Hvis du vil fortryde en aftale skal du meddele det til bloom k (kontaktinformationer nedenfor) i en utvetydig erklæring, fx ved email eller på telefon). Varen skal herefter returneres i samme stand, som du modtog den, og i ubrudt emballage.
  • Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du vil gøre brug af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
  • Hvis du gør brug af fortrydelsesretten, er du forpligtet til at betale fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen, samt andre rimelige omkostninger, jf forbrugeraftalelovens §25, stk. 1 og 2.
  • Fortrydelsesretten finder kun anvendelse, hvis du er en forbruger i forbrugeraftalelovens forstand.

Databeskyttelse

  • Når du har gennemført en ordre, registreres de oplysninger, du har afgivet.  Data mellem bloom k og forskellige applikationer transmitteres krypteret via XML (SSL). Din IP-adresse bruges udelukkende i forbindelse med evt. misbrug. Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger.

 

Kontaktoplysninger

bloom k
Skolegade 7
26 81 22 65

 

mail@bloomk.dk

 

CVR nr. 30723856